Máme za sebou 2. závod Moravskoslezského Poháru. Již druhou sezónu závodíme ve sportovní hale Bospor v Bohumíně. Letos na novém černém koberci, který na rozdíl od toho starého, nepouší žádné chlupy a modely drží stopu od prvního kola. Již v polovině loňské sezóny se nám podařilo sehnat plastové profily na vytyčení tratě, takové malinko nekompromisní mantinely. Staré značení dráhy bylo k modelům šetrnější, když se někomu poplašil volant. Ubylo zkrácení dráhy a následná rána na komoru. Ani jsem si nevšiml, že by někdo nesl auto do depa a bylo něco polámané. Maximálně Libor, ale to je vždy diferák po jeho servisu :) . Tak a teď k závodu. Jely se standartní kategorie : TC, TC Stock, GT, Formule, Hobby, GT 1:12. No a nestandartní jako je Fšeštok a kategorie Mini. Fšeštok, nejen pro začínající piloty, je kategorie, kde ti rychlejší jsou spíše v nevýhodě. Je to taková jízda pravidelnosti, ten kdo je rychlejší než nastavený čas, tak se mu to kolo prostě nezapočítá. Že to je blbost? Z pohledu letitého závodníka , ano. Ale tentokrát vyhrál Šimon Kučera, malý klučina, který ještě prostě nemá ten správný styl jízdy, aby na něj ti ambiciózní piloti v rychlejších kategoriích nebyli naštvaní, že se nedá předjet. Porazil i svého taťku :) . Technická pravidla? Jeďte s čím chcete (onroad), někteří tu kategorii jezdí, aby si prostě jen tak ještě zajezdili, nebo nastavili auto na jinou kategorii. Mini Onroad - podvozky 1:14, převážně LC Racing, velmi povedené a hlavně levné RTR, kde není třeba tunit, aby to jelo.Stejně jako v offroad, tak LC Racing vyrábí i rallyové modely postavené na stejných podvozcích. Nutno podotknout, že hned na poprvé se zúčastnilo 7 modelů. Zkušenosti s cestovním nastavením měl pouze Tomáš Rajdus, který taky po zásluze vyhrál. Škoda, že kluci neokopírovali jeho nastavení, měli jet stejné pneu jako Tom. Viděl jsem LCčko na mechách a ne jedno, báli se otočit volantem, aby hned nejeli po dvou kolech. Určitě bych použil nějaké pneu z TC, od kluků co to jezdí, by se daly jeté sehnat za hubičku. Napříště to zkusíme zařídit tak, aby tam nějaká ty ojetá kola byla. Tak a teď k těm standartním kategoriím. Modely 1:12 byly kdysi naprosto nejrozšířenějším závodním náčiním, pamatuji doby, kdy se na startu MSP sešlo 80 těchto ,,turbomyší,,. Dnes je situace malinko jiná, pouze tři na startu a to ještě jeden přijel z PL. Ano, je to palba, mladý Radim Hruška byl o hodně rychlejší než TC, Pan car, prostě úplně nejrychlejší. Sem tam se objeví někdo nový s tímto podvozkem, tak snad ty malé placky nevymřou. Placky 1:10 - GT- Pan car, vyberte si co chcete, prostě 2WD na mechových kolech palba od startu až do cíle. Jeden z nejrychlejších jezdců Ondřej Kulhánek měl tentokrát plné ruce práce s Wojcechem Bukryjem (PL), který se několikrát dostal na první místo, ale nevydržel tam. Formule, tak jako téměř všude, i u nás se jezdí na gumových kolech a s motorem 17,5. Je to neskutečný boj o každičký centimetr na trati a sebemenší chybička v průjezdu zatáčkou znamená ztrátu kontaktu se soupeřem. Je to luxusní svezení, navíc drtivá většina startujících jede na kolech stejného výrobce. Neskutečně se s formulkou vyjezdil Pavel Dostál, škoda, že nezůstává na vyhlášení, protože ho musíme nahradit nějakým kloučkem, ať tam nestojí jen dva. Zajímavá je i skladba značek 1.Serpent, 2.Tamyia, 3. Xray. Hobby je kategorie pro lidičky co si rádi hrají. Modely aut s realistickou kastlí, žádné závodní speciály, stejný motor, převod 1:7. Suprově se vyjíždí kluci Svobodovic s modely Porsche. Matěj Matlák jim zatím ujíždí, ale mají super výsledky. Na dráze se objevují pěkné vozy BMW, Mercedes, Nissan atd., některé dokonce i svítí. No a kategorie TC Stock - Motor 17.5, regl zerro boost je velmi vyrovnaná skupina modelů, kde se bojuje o každý centimetr. TC Open jsou vlastně úplně stejné kárky jako ve Stocku, ale nemají žádné omezení v motorech. Prostě pořádný fofr. Obě TC kategorie nejlépe zvládají borci z Kraťas Týmu - Karel a Martin Kratochvílovi. Většinou Martin vyhraje Stock a tatík Open. Někdy si to prohodí, ale je jasné, že většinou na ostatní zůstává jen jedno místečko na bedně. Profil tratě byl stejný jako při prvním závodě, jen se jelo obráceně. Třetí závod se jede 12.12., už teď je jasné, že dráha nebude tak technická, bude rychlejší, nebojte žádný ovál. Tak čuuuus v Bohumíně |